/

ADE Poznajmy się! Edycja 2

To już drugie spotkanie edukatorów i edukatorek architektonicznych skupionych wokół sieci ADE. Weź udział w prezentacjach, sieciowaniu i warsztatach.

Gdzie i kiedy?

Wzięliśmy pod uwagę sugestie uczestników pierwszej edycji i w tym roku przygotowaliśmy aktywności w formie online i stacjonarnej, zarówno w ciągu tygodnia, jak i w wybrane weekendy grudnia.

W programie wydarzenia w formie online przygotowaliśmy moduł prezentacji Waszych projektów, a także sieciowania czyli możliwość wymiany doświadczeń i nawiązania współpracy. Warsztaty odbędą się w formie stacjonarnej w wybrane soboty i niedziele grudnia. Będzie to okazja po raz kolejny do wymiany doświadczeń i poszerzenia kompetencji w takich obszarach jak:

  • praca z grupą i lokalną społecznością,
  • dostępna i inkluzywna oferta edukacyjna,
  • pozyskiwanie funduszy na działania edukacyjne.

Prezentacje i sieciowanie online

  • 1.12 (piątek), g. 10.00-14.00
    prowadzenie: Paulina Kobza, Irena Madej, Marta Baranowska (NIAiU)

Warsztaty stacjonarne

  • 2.12 (sobota), g. 11.00-14.00, Jak angażować niezaangażowanych? Metody pracy warsztatowej, prowadzenie: Martyna Obarska
  • 3.12 (niedziela), g.11.00-14.00, Jak przygotować dostępne i inkluzywne wydarzenie?, prowadzenie: Magdalena Storożenko-Polak
  • 9.12 (sobota), g. 11.00-14.00, Jak pozyskiwać fundusze na działania edukacyjne?, prowadzenie: Małgorzata Mostek

Wydarzenia dodatkowe

  • Spotkanie integracyjne edukatorów i edukatorek uczestniczących w wydarzeniu współorganizowane z Fundacją Wzornictwo i Ład w Warszawie. Spotkanie odbędzie się 2 grudnia w godzinach popołudniowych a szczegółowe informacje otrzymają zapisani uczestnicy w drugiej połowie listopada.
  • Warsztaty z wykorzystaniem kart edukacyjnych IMPULSY przygotowane przez Fundację Działań i Badań Miejskich Puszka, prowadzenie: Martyna Obarska. Warsztaty odbędą się w siedzibie NIAiU przy Foksal 4 w Warszawie, 7 grudnia g. 18.00-19.30. Obowiązują zapisy: info@puszka.waw.pl

Jak wziąć udział?

Zapraszamy do udziału edukatorów i edukatorki z całej Polski działających na własną rękę, projektantów i projektantki, a także pracowników instytucji kultury, szkół i organizacji pozarządowych. Możesz wziąć udział jako prelegent czyli osoba prezentująca swoją działalność lub projekt realizowany w obszarze edukacji architektonicznej, a także jako uczestnik biorąc czynny udział w sieciowaniu online lub w warsztatach stacjonarnych.

Dla prelegentów

  • Zapisy: https://forms.office.com/e/wA3ec8yfBK
  • Rekrutacja dla prelegentów otwarta będzie w dniach 7-19 listopada 2023 r.
  • Podczas wydarzenia zaprezentowanych zostanie maksymalnie 10 projektów, a prezentacje zostaną przygotowane w oparciu o określone wytyczne.
  • Osoby, które zostaną wybrane przez moderatorki do zaprezentowania swoich projektów, otrzymają potwierdzenie udziału do 21 listopada 2023 r.
  • Obowiązkowe szkolenia dla prelegentów odbędą się 24.11 (piątek) w godzinach porannych i 29.11 (środa) w godzinach popołudniowych.

Dla uczestników

  • Zapisy: https://forms.office.com/e/PaEcZgrtY4
  • Rekrutacja dla uczestników (słuchaczy) otwarta będzie w dniach 7-26 listopada 2023 r. a w przypadku warsztatów do wyczerpania miejsc.
  • Osoby, które zgłosiły swój udział jako uczestnicy (słuchacze) otrzymają potwierdzenie udziału w ciągu trzech dni roboczych od dnia przesłania zgłoszenia.

Ważne

  • Wydarzenie ma charakter zamknięty, obowiązują zapisy.
  • Liczba miejsc na warsztaty jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
  • Przesłanie zgłoszenia nie jest równoznaczne z udziałem w wydarzeniu.
  • Osoby, które zgłosiły swój udział jako prelegenci i zostały wybrane przez moderatorki otrzymają potwierdzenie udziału do 21 listopada 2022 roku.  
  • Osoby, które zgłosiły swój udział jako uczestnicy (słuchacze) otrzymają potwierdzenie udziału w ciągu trzech dni roboczych od dnia przesłania zgłoszenia.
  • Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.

Moderatorzy i specjaliści 

● Paulina Kobza i Irena Madej – doświadczone koordynatorki giełd projektów, moderatorki i trenerki, będą odpowiedzialne za szkolenie online z prezentacji i opracowanie koncepcji sieciowania ukierunkowanego na budowanie relacji oraz nawiązywanie współpracy.  

● Martyna Obarska – kulturoznawczyni, wykładowczyni i współtwórczyni miejskiego semestru School of Ideas (Uniwersytet SWPS), redaktorka wicenaczelna „Magazynu Miasta”, autorka kilkudziesięciu tekstów popularyzujących społeczny wymiar architektury i temat technologii w mieście, współtworczyni Szkoły Architektury Społeczności, członkini zarządu Fundacji Puszka, poprowadzi warsztat dotyczący pracy z grupą i lokalną społecznością oraz społecznego wymiaru architektury.  

● Małgorzata Mostek – koordynatorka projektów kulturalnych, kulturoznawczyni, praktyczka, poprowadzi warsztat dotyczący pozyskiwania funduszy na projekty edukacyjne oraz przygotowywania wniosków grantowych.  

● Magdalena Storożenko-Polak – architektka i edukatorka, rzeczniczka dostępności, autorka programów edukacyjnych nt projektowania uniwersalnego dla dzieci i młodzieży, absolwentka studiów podyplomowych Archikultura, poprowadzi warsztat dotyczący programowania dostępnych i inkluzywnych wydarzeń edukacyjnych. 

Architektura dla Edukacji 

W 2021 roku zainicjowaliśmy w NIAiU platformę edukacyjną ADE (Architektura dla edukacji). Tworzymy miejsce do wymiany doświadczeń, bazę wiedzy i zasobów edukacyjnych, nawiązywania współpracy pomiędzy osobami i instytucjami w obszarze edukacji architektonicznej. Edukację architektoniczną inaczej nazywaną edukacją o przestrzeni lub o środowisku zbudowanym rozumiemy jako szereg różnorodnych działań adresowanych do różnych grup odbiorców, których celem jest budowanie lokalnej tożsamości i świadomości na temat kultury materialnej i dziedzictwa architektonicznego. Jednym z elementów projektu jest na bieżąco rozbudowywana i aktualizowana ogólnopolska Mapa Edukacji Architektonicznej. 

W 2022 roku zrealizowaliśmy pierwsze spotkanie sieci ADE, podczas którego siedem osób zaprezentowało swoje projekty, a blisko 50 uczestników z całej Polski wzięło udział w webinarach i sieciowaniu.   

Masz pytanie?

Koordynatorka: Marta Baranowska (NIAiU)
Mail: kontakt@ade.niaiu.pl  

Wydarzenie na Facebooku

Używamy plików cookies na naszej stronie, aby lepiej rozumieć w jaki sposób jest używana i stale ulepszać jej użyteczność. Kontynuując przeglądanie tej strony akceptujesz naszą Politykę Prywatności.