Karta edukacji o środowisku zbudowanym (edukacji architektoniczno-przestrzennej) opracowana została przez zespół działający przy Międzynarodowej Unii Architektów – UIA Architektura i Dzieci (UIA Architecture & Children Work Programme). Jest ważnym elementem budowania świadomości wokół tej dziedziny edukacji, a także wpływania na kształtowanie polityki w zakresie powszechnej edukacji architektonicznej.
Wart podkreślenia jest fakt, że to właśnie edukacja jest jednym z kluczowych elementów dążenia Ku wysokiej jakości Baukultur czyli idei określonej w „Deklaracji z Davos” podpisanej przez ministrów kultury z krajów europejskich, delegatów Rady Europy oraz przedstawicieli UNESCO (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization) i ICCROM (International Centre for the Study of the Preservation and Restoration of Cultural Property), w tym także przez ministra kultury prof. Piotra Glińskiego w 2018 roku.
Dla kogo?
Autorzy Karty (UIA CHarter Built Environment Education for Children and Young People): eksperci i członkowie programu UIA Architecture & Children, chcieli stworzyć dokument, który będzie punktem odniesienia dla wszystkich osób zajmujących się edukacją o przestrzeni. Dokument zawiera m.in. definicję edukacji o środowisku zbudowanym, ale także wytyczne i dobre praktyki.