Informacje
ADE
Archipedia
Projekty
Język
- English
Rekrutacja otwarta w okresie od 1 lipca do 25 września 2023 r.
Potrzeba powszechnego kształcenia w zakresie edukacji o środowisku zbudowanym powinna stać się nieodzownym elementem kształtowania świadomego, obywatelskiego społeczeństwa. Jest to zagadnienie szczególnie ważne w Polsce, kraju który od 30 lat, od momentu transformacji ustrojowej, odbudowuje i na nowo konstruuje własną kulturę kształtowania przestrzeni, co jest procesem niełatwym, a wręcz niewykonalnym bez równoczesnej edukacji społecznej.
Powszechna edukacja w zakresie kultury budowania jest w tym dążeniu elementem niezbędnym. Realizowana w ramach systemu oświaty, a także poza systemem edukacji – w muzeach, ośrodkach i instytucjach kultury itp. jest jedyną drogą do podniesienia społecznej świadomości, ale także i poczucia obywatelskiej odpowiedzialności za wspólną przestrzeń i środowisko naturalne. Kluczowymi elementami tego procesu powinni być kompetentni edukatorzy.
Stąd też zdecydowaliśmy o stworzeniu międzyuczelnianych, interdyscyplinarnych studiów podyplomowych na kierunku „ARCHI:KULTURA – edukator architektoniczny”, które pozwolą wykształcić kadrę edukatorów, mediatorów i nauczycieli, którzy mogliby w sposób świadomy i kompetentny prowadzić później indywidualne działania, kursy i wydarzenia, a także wprowadzać zajęcia nt. Baukultur. Koncepcja studiów zasadza się na założeniu interdyscyplinarnego dialogu między kierunkami pedagogicznymi i projektowo-architektonicznymi.
Studia współtworzone są przez: Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Narodowy Instytut Architektury i Urbanistyki, Wydział Architektury Politechniki Krakowskiej i Wydział Architektury Politechniki Gdańskiej.
Więcej o studiach Archikultura. Edukator architektoniczny
Więcej o rekrutacji Studia podyplomowe | Archi:kultura – edukator architektoniczny
ARCHI:KULTURA – edukator architektoniczny to pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce. Studia dają wiedzę i umiejętności opracowania i realizacji zajęć z zakresu powszechnej edukacji architektonicznej i przestrzennej. Koncepcja studiów zasadza się na założeniu interdyscyplinarnego dialogu między kierunkami pedagogicznymi i projektowo-architektonicznymi.