/

Kształtowanie Przestrzeni

Program organizowany jest przez Izbę Architektów RP oraz Fundację Promocji Architektury SARP. Powstał na wzór prowadzonego od 1997 roku w Irlandii programu Shaping space. Pilotażowa wersja programu została uruchomiona w 2013 roku, aktualnie realizowany jest według wersji aktualizowanej przez zespół specjalistów: edukatorów i architektów, w 2019 roku.  

Grupą docelową jest młodzież szkolna w wieku 12-19 lat. W trakcie dyskusji, prezentacji i ćwiczeń warsztatowych pomagamy odkryć, co w naszym otoczeniu jest najważniejsze. Odnosimy się do historii, teraźniejszości i przyszłości, żeby zwrócić uwagę na tożsamość kulturową i lokalne tradycje. Program ma na celu uświadamianie młodym ludziom, że bez względu na role, jakie grają i będą grać w społeczeństwie, mają wpływ na jakość otaczającej ich przestrzeni. 

W latach 2019-2022 projekt dofinansowany jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego z funduszu edukacja kulturalna. 

Jak korzystać?

Zajęcia prowadzone są przez Architektów-Edukatorów. Program podzielony jest na trzy cykle, z których każdy składa się z pięciu spotkań. Działanie programu koordynują lokalni przedstawiciele IARP w każdym województwie. Program jest elastyczny, dzięki czemu cały czas jest udoskonalany przez wkład osób, które biorą w nim udział. 

Twórcy

Opracowanie merytoryczne polskiej wersji programu: arch. Pawła Bieńkowski, arch. Katarzyna Gucałło, arch. Joannę Jaskułowska, arch. Agnieszka Kantor- Kołodyńska, arch. Anna Kulińska, arch. Piotr Marczak, arch. Katarzyna Roszkowska, arch. Ewa Szymańska- Sułkowska 

Koordynatorka krajowa: Anna Kulińska  

Organizator

Fundacja Promocji Architektury SARP 

Izba Architektów Rzeczypospolitej Polskiej  

Kształtowanie przestrzeni
Dostępność

Program ogólnopolski

Udział w programie jest bezpłatny

Rok powstania

2013 / 2019

Używamy plików cookies na naszej stronie, aby lepiej rozumieć w jaki sposób jest używana i stale ulepszać jej użyteczność. Kontynuując przeglądanie tej strony akceptujesz naszą Politykę Prywatności.