/

Laboratorium architektury

Pilotażowa edycja projektu została uruchomiona w 2021 roku. Celem jest włączenie edukacji architektonicznej do programu nauczania wczesnoszkolnego (klasy 1-3 SP) jako istotnego elementu edukacji artystycznej. W „Laboratorium” dzieci zachęcane są do wielozmysłowego odkrywania architektury i refleksji na temat jej wpływu na nasze samopoczucie. Poznawanie języka architektury sprawia, że dzieci lepiej rozumieją przestrzenie, w których żyją. Dzięki temu stają się też za nie bardziej odpowiedzialne.

Głównym komponentem projektu jest cykl warsztatów architektonicznych dla grup szkolnych, podzielony na trzy bloki tematyczne: Architektura i zmysły (eksperymenty i materiały stymulujące wzrok, węch, słuch i dotyk), Jak działa architektura (poświęcony technicznym aspektom architektury), Ja i architektura (kształtowanie przestrzeni wspólnej i ergonomia w projektowaniu wnętrz).

Wszystkie zajęcia realizowane w ramach projektu mają charakter multisensoryczny i oparte są na interakcji z uczestnikami. Projektowane są według zasady „zobacz-pomyśl-zadziałaj”, a realizowane poprzez wykorzystanie różnorodnych materiałów oraz specjalnie zaprojektowanych pomocy edukacyjnych, które mają ułatwić uczestnikom zrozumienie zagadnień z zakresu architektury.

Jak korzystać?

W ramach projektu autorki opracowały publikację edukacyjną "Laboratorium Architektury" wypełnioną ćwiczeniami i propozycjami tematów, jakie można poruszać w ramach edukacji architektonicznej. Książka dostępna jest online, można ją pobrać i samodzielnie drukować. Sprawdzi się jako wsparcie dla nauczycieli i edukatorów w szkole oraz w edukacji domowej - to świetna baza i inspiracja do zajęć.

Twórcy

Koordynatorki: Agnieszka Gola, Patrycja Mazurek 

Identyfikacja wizualna: Paweł Mildner  

Dostępność

Program w fazie pilotażu 

Rok powstania

2021

Używamy plików cookies na naszej stronie, aby lepiej rozumieć w jaki sposób jest używana i stale ulepszać jej użyteczność. Kontynuując przeglądanie tej strony akceptujesz naszą Politykę Prywatności.