/

Usłysz ADE 2. Sztuka edukacji

Z Małgorzatą Minchberg, animatorką kultury i doktor nauk społecznych, rozmawiamy o punkcie zwrotnym w edukacji w kontekście jej metody dydaktycznej: interdyscyplinarnej edukacji przez sztukę (IEPS). Jaka jest różnica pomiędzy kreatywnością a twórczością? Jaka jest rola nauczyciela_ki, a jaka przestrzeni edukacyjnej, środowiska wychowania w procesie edukacji? W jaki sposób z przestrzeni uczynić narzędzie edukacyjne? Jak łączyć sztuki wizualne z edukacją przestrzenną? Pytanie o to: jak i w jaki sposób, okazuje się istotą nie tylko tej rozmowy, ale i nowoczesnego podejścia do edukacji. Kluczowym kompetencjom przyszłości (krytyczne myślenie, kreatywne myślenie, umiejętność współpracy) przyglądamy się z bliska i przekładamy je na konkretne rozwiązania, w tym m.in. na autorski program klasy architektonicznej opracowany przez naszą gościnię. Rozmawiamy o postawie edukatora_ki, satysfakcji z pracy, jakości nauczania i o tym, jak nawet w niesprzyjających warunkach znaleźć sposób na wzrastanie i rozwój. 
 
Rozmawiała Marta Baranowska 
Odcinek został nagrany w grudniu 2022 roku. 

Usłysz ADE

W nowej serii podcastu Usłysz ADE dookreślamy zagadnienie edukacji architektonicznej. Dlaczego nazywamy ją wymiennie: edukacją o środowisku (zbudowanym) lub edukacją o przestrzeni?

Czy architektura, od której wychodzimy, otwiera czy ogranicza ten sposób opowiadania o świecie? Jaką definicję architektury i edukacji architektonicznej przyjmujemy? Jakie obszary, wątki, tematy zawierają się w tym jak rozumiemy i w jaki sposób popularyzujemy edukację o przestrzeni?

Będziemy rozmawiać o tym, jak nazywamy zjawiska zachodzące w otaczającej nas przestrzeni: jak je opisujemy i jak stwarzamy poprzez słowa. Co oznacza, między innymi pojęcie archikultura i jaki ma związek z architekturą. Odpowiedzi na te wszystkie pytania szukamy wspólnie z zaproszonymi gośćmi, doświadczonymi edukatorami, badaczami i projektantami. Cykl rozmów prowadzi Dział Edukacji Narodowego Instytutu Architektury i Urbanistyki. 

Posłuchaj:

Twórcy

Koncepcja cyklu: Marta Baranowska, Katarzyna Domagalska (Dział Edukacji NIAiU) 

Identyfikacja wizualna: Katarzyna Nestorowicz (NIAiU) 

Produkcja: Studio Plac 

Komunikacja: Joanna Krupa (NIAiU) 

Rok wydania

2022

Licencja

CC BY-NC-SA

Używamy plików cookies na naszej stronie, aby lepiej rozumieć w jaki sposób jest używana i stale ulepszać jej użyteczność. Kontynuując przeglądanie tej strony akceptujesz naszą Politykę Prywatności.